Vizuális emlékezet fejlesztése
Hol is vagyok?
Nagyon egyszerűnek tűnő, s majd látni fogjuk, hogy nem is igazán könnyű játék. Körben ülünk. A játékmester(édesanya, óvó néni...) azt mondja: Mindenki nézzen körül alaposan, mindent nézzél meg! Majd másfél - két perc múlva, mindenkinek be kell hunynia a szemét, s csukva tartani, s közben a játékvezető kérdez: Milyen színű fal?
Milyen képek vannak a falon?
Hány ablak van?
Játszhatjuk otthon a nappaliban, de várakozás közben is étteremben, orvosnál, pályaudvaron, utazások alkalmával.
Huh, valami változott!
Ülünk a szobában, vagy körben, ha több gyermek van, körben is. Egyvalaki kimegy, mielőtt elindul, jól körülnézhet. Amíg kint van valamit megváltoztatunk: helyet cserél két - három gyerek, kicsit átrendezzük a helyiséget... Otthon a családban játszhatjuk úgy is, hogy valaki átöltözik, le (fel) veszi a fülbevalóját, átrendezzük a díszpárnákat, megcseréljük a képeket.
Mikor visszajön, ki kell találnia, hogy mi változott.
Ez a játék már kicsikkel is játszható, csak akkor szembeszökőbbet, kevesebbet kell változtatnunk. A vizuális emlékezet fejlesztése mellett a megfigyelő-képesség fejlesztésére is alkalmas.
Utánozás - majomszokás?
Egyszerű, rövid (kezdetben max. hatütemes, de később lehet nyolc) mozdulatsort mutatunk be, s a kiválasztott kisgyereknek ezt kell leutánozni. (pld. Leguggolok kétszer, majd felállok fejemet balra, s jobbra fordítom, vagy álló helyzetben kétszer tapsolok a fejem felett, majd kétszer a hátam mögött, majd kétszer a hasam előtt.
|