Vizulis emlkezet fejlesztse
Hol is vagyok?
Nagyon egyszernek tn, s majd ltni fogjuk, hogy nem is igazn knny jtk. Krben lnk. A jtkmester(desanya, v nni...) azt mondja: Mindenki nzzen krl alaposan, mindent nzzl meg! Majd msfl - kt perc mlva, mindenkinek be kell hunynia a szemt, s csukva tartani, s kzben a jtkvezet krdez: Milyen szn fal?
Milyen kpek vannak a falon?
Hny ablak van?
Jtszhatjuk otthon a nappaliban, de vrakozs kzben is tteremben, orvosnl, plyaudvaron, utazsok alkalmval.
Huh, valami vltozott!
lnk a szobban, vagy krben, ha tbb gyermek van, krben is. Egyvalaki kimegy, mieltt elindul, jl krlnzhet. Amg kint van valamit megvltoztatunk: helyet cserl kt - hrom gyerek, kicsit trendezzk a helyisget... Otthon a csaldban jtszhatjuk gy is, hogy valaki tltzik, le (fel) veszi a flbevaljt, trendezzk a dszprnkat, megcserljk a kpeket.
Mikor visszajn, ki kell tallnia, hogy mi vltozott.
Ez a jtk mr kicsikkel is jtszhat, csak akkor szembeszkbbet, kevesebbet kell vltoztatnunk. A vizulis emlkezet fejlesztse mellett a megfigyel-kpessg fejlesztsre is alkalmas.
Utnozs - majomszoks?
Egyszer, rvid (kezdetben max. hattemes, de ksbb lehet nyolc) mozdulatsort mutatunk be, s a kivlasztott kisgyereknek ezt kell leutnozni. (pld. Leguggolok ktszer, majd felllok fejemet balra, s jobbra fordtom, vagy ll helyzetben ktszer tapsolok a fejem felett, majd ktszer a htam mgtt, majd ktszer a hasam eltt.
|